שולה מוקשים קוונטי


חוקי המשחק
(סרטוני הדרכה : הממשק, הסבר כללי, משחק לדוגמא, משחק לדוגמא, הפיסיקה מאחורי המשחק)

הלוח
.הלוח בשולה המוקשים הקוונטי מורכב מסופרפוזיציה של כמה לוחות של שולה מוקשים ה"קלאסי", כלומר בכל לוח יש אותו מספר מוקשים אך הם במקומות שונים
.לכל לוח יש הסתברות מדידה שיכולה להשתנות במהלך המשחק

המהלכים
:ניתן לבצע אחת מהמדידות הבאות

מדידה קלאסית
.מודדת האם יש מוקש בתא או לא
:תוצאות המדידה הינן הסתברותיות
א. מוקש התגלה והתפוצץ --> הפסדת
.ב. לא נמדד מוקש --> כל הלוחות עם מוקש נעלמים; יכול להקטין את מספר הלוחות בסופרפוזיציה


מדידה ללא-אינטראקציה
.מדידה קוונטית מיוחדת שמודדת האם יש מוקש בתא או לא
:תוצאות המדידה הינן הסתברותיות
א. מוקש התגלה והתפוצץ [חצי מההסתברות של מדידה קלאסית]--> הפסדת
.ב. התגלה מוקש או לא התפוצץ --> כל הלוחות ללא מוקש נעלמים; יכול להקטין את מספר הלוחות בסופרפוזיציה
.ג. לא ידוע --> משנה את הסתברויות הלוחות, אך לא את מספר הלוחות


מדידת שזירות
.המדידה נותנת מידע על שזירות אך לא משפיעה על הלוחות
:תוצאות המדידה הינן דטרמיניטיות
א. אפס משמעותו ללא שזירות --> או שבכל הלוחות יש מוקש בתא הנמדד או שבכל הלוחות אין מוקש בתא הנמדד
.ב. מספר גדול מאפס משמעותו שזירות --> בחלק מהלוחות יש מוקש בתא ובחלק לא, מספר גדול מורה שמספר הלוחות עם ובלי מוקש דומה


מידע
:לאחר כל מדידה, מופיע מספר בתא הנמדד בלוח המרכזי
.א. מספר שחור מעיד על ממוצע מספר המוקשים השכנים, בכל הלוחות בסופרפוזיציה
.ב. מספר אדום (לאחר מדידת שזירות) מעיד על מידת השזירות של התא


כיצד לנצח
.עליך לסמן נכונה את כל המוקשים בכל הלוחות סופרפוזיציה בלוחות השחקן במרכז
.הקלק על הכפתור הימני בעכבר כדי לסמן מוקש בעזרת דגל
.הקלק על הכפתור השמאלי בעכבר כדי לסמן תא ריק
!כאשר הסימון בלוחות השקחן זהים ללוחות האמיתיים, ניצחת


Credit: Goren Gordon (website: gorengordon.com)

Modification: Yossi Elran

License

This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details